Přeskočit na obsah

🕰 NÁLADOVÉ NÁDRAŽÍ

    (autorský animovaný videoklip ke skladbě kapely
    Čtvrt na Smrt, délka 3:30 min)

    Anotace

    Na nádraží v bezčasí koleje vedou do hlubin paměti, začíná pouť poznání sebe sama.
    „Náladové nádraží“ je animovaný videoklip ve formě snového tripu, který vypráví o hledání, transformaci a návratech do vnitřních krajin. Film sleduje postavu snového cestovatele, jehož cesta přes surrealistické drážní prostory postupně rozkrývá krajinu nevyslovených vzpomínek, zasutých emocí a mnohovrstevnaté symboliky.

    Výpravný svět vychází z poetiky snu a hlubinné imaginace, v níž se architektura, postavy i samotný čas mění a deformují. Obří výpravní haly, výhybky do nevědomí, kávomat jako automat nabízející poznání, nebo strom prorůstající koleje — vše se stává součástí metaforického příběhu o hledání paměti a kořenů pravzpomínky. Divák je vtažen do prostoru mezi snem a skutečností, kde není jasné, co je minulost, co přítomnost a co se nikdy nestalo — a přesto se to děje.


    🎵 Hudba: ČTVRT NA SMRT

    Čtvrt na Smrt je česká autorská kapela s osobitým rukopisem, pohybující se na pomezí alternativního ne-folku, soudobého písničkářství a snově laděné melancholie. Jejich hudba propojuje akustické nástroje s jemnou elektronikou, aranžovanými sbory a citlivým textem.

    Ve skladbě „Náladové nádraží“ se zvuk kapely proplétá s motivy čekání, cesty a přeměny. Hudba je zde nejen doprovod, ale i hybatel nálady – Zpěv je náš  — podobně jako samotné nádraží v příběhu. Charakteristický vokál zpěváka Jana Vacíka prochází různými polohami — od šeptu až po syrový nářek — a stává se průvodcem v labyrintu prostoru i paměti.
    Kapela působí na české scéně od roku 2014 a je ceněná pro svůj poetický jazyk, silnou vizuální identitu a umělecký přesah. Více na: www.ctvrtnasmrt.cz


    🎨 Režie, výtvarná stylizace, scénář: Jan Brukner

    Jan Brukner je výtvarník, scenárista a režisér, který se dlouhodobě věnuje vytváření autorských světů na pomezí filmu, výtvarného umění a interaktivní instalace. Jeho tvorba vychází ze surrealismu, hlubinné psychologie, symbolické estetiky a inspirací z oblasti divadla, výtvarné grafiky a výkladu snů.

    Klip „Náladové nádraží“ navazuje stylizačně na starší projekty jako Jarmara (2011/12) (almara Járy Cimrmana) nebo obsahově na surrealistický klip pro hudební skupinu Mandrage a jejich Siluety (2013) , kde také kombinoval 3D, klasické montážní postupy s digitální kresbou a především se zde podílel na vývoji symbolického děje. Pro nový projekt vytváří vlastní vizuální jazyk, který spojuje sepia tónovanou kresbu s akcentovanými podsaturovanými barvami, jemné šrafování, steampunkové prvky a architektonické motivy inspirované nádražní estetikou Rakouska-Uherska.

    ✨ Technologie a produkce

    Použitá technologie je komplexní a stojí na invenci:
    projekt využívá digitální malbu, 3D modelování, kolážové kompozice, a masivně staví na  generativních “Ai” systémech postavené na LLM (velké jazykové modely). Ty jsou zde ovšem nástrojem urychlení vizualizace nápadu, nikoliv jeho náhražkou — Brukner staví každý výjev jako kombinaci automatické kresby, digitálního rytmu a významových vrstev, inspirovaných Jungovskou psychologií, mýtem a snem. Vzniká tak svět, který by ještě před několika lety nebylo možné vytvořit jedním tvůrcem bez rozsáhlého štábu nebo s mnohem větším úsilím a nároky na čas a prostředky. Jedná se tedy nejen o imaginaci, ale i experimentální tvorbu, která testuje bezprostřednost možností dnešních moderních technologií při realizaci vizuálních snů.
    Více o autorovi na: www.janbrukner.cz


    Název skladby a projektu: Náladové nádraží
    Hudba: Čtvrt na Smrt
    Zpěv a text: Jan Vacík
    Režie, scénář, výtvarná stylizace: Jan Brukner
    Stopáž: 3:30 min
    Stylizace : Realisticko-surrealistická kreslená animace
    Technika: Kombinace digitální kresby, koláže, 3D, LLM a AI kompozice
    Formát: 16:9

    1 komentář na “🕰 NÁLADOVÉ NÁDRAŽÍ”

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *